Calitatea de membru al Uniunii Europene a Romaniei face din tara noastra un partener in domeniul educatiei si formarii profesionale la nivel European, determinand depunerea tuturor efoturilor posibile pentru diminuarea decalajului excistent intre ea si celelalte state membre.
Asigurarea calitatii in educatie printr-un demers dinamic presupune implicare si responsabilizare, pe de o parte, precum si gandire strategic si control, pe de alta parte, transpuse in practica prin descentralizare.
Prezentul Plan Managerial a fost conceput din punct de vedere al asigurarii calitatii in procesul instructiv-educativ si in concordanta cu noile cerinte ale integrarii invatamantului preuniversitar romanesc in spatiul invatamantului European. Ca premise fundamental am avut in vedere faptul ca invatamantul joaca un rol fundamental in consacrarea unei economii globale, a unei societati globale a cunoasterii si a unei societati a invatarii pe tot parcursul vietii.
Cel mai important factor de schimbare este capacitatea de a inova, precum si disponibilitatea de a coopera, de a interconecta activitati performante si competitive din sfera cunoasterii, din economie, din viata comunitatii. Astfel, invatamantul constituie o premise a incluziunii sociale active, in contextual schimbarilor economice, sociale si politice care se petrec pe continental European. O zona europeana deschisa a invatamantului adduce cu sine avantaje, in conditiile respectarii diversitatii, dar presupune eforturi continue in vederea inlaturarii barierelor si pentru dezvoltarea unei retele de invatamant care sa stimuleze interculturalitatea, mobilitatea trans-europeana si cooperarea.